Tillbaka efter sommaren och framför oss ligger hösten.

Vi i GRUS har haft sommarlov från bloggen ett tag nu. Men nu när skolorna börjar igen och rutinen börjar att infinna sig är det dags att dra igång allt igen!

Jag sitter här i lilla Furuvik och lyssnar på Miss Li, såg en underbar konsert med henne och Lars Winnerbäck för en vecka sen, och upptäckte att jag hade tre album med henne på datorn. Det gjorde min dag kan man säga (:
Något som jag också upptäckte för en vecka sen var hur pass mycket jag hade saknat hästarna.
Klubben (GPK) hade tredagarsmeeting i hoppning, och jag var funktionär. När man stod där ute på framhoppningen och frös lite grann, blev jag helt plötsligt jättesugen på att rida ett stenhårt dressyrpass igen. Jag blev helt paff, för jag har inte riktigt saknat ridning någon gång i mitt liv, den har alltid varit en självklarhet, precis som min ponny har varit en självklarhet de senaste sju åren. Men nu, ståendes på en hopptävling, ville jag bara börja tävla dressyr igen, och ridaridarida! Det var en jätteskum känsla, men det var skönt att få en bekräftelse på att jag faktiskt är hästbiten in i märgen.
I och med att mamma är ridlärare har jag glidit in i ridsporten rätt naturligt, så jag trodde ett tag i våras att jag inte ens var intresserad, utan bara red för att jag alltid har gjort det.
Men nu är jag riktigt glad över att ridlektionerna på klubben börjar nästa vecka, och jag längtar efter att få ha hästskötarkurs igen.

Så taggad på hösten sitter jag här och funderar på när tåget till Bollnäs går nästa söndag, när vi har vårt första möte efter hösten. Det borde nog gå runt tio kan jag tro.
På det mötet ska allting inför vår Ungdomsträff planeras klart. Vi ska ringa runt till klubbar och US och kolla vad Ni vill ska hända under träffen och se hur många som är intresserade, samt hitta på lite egna idéer, gärna många lekar för min del. (:

Nej, nu ska jag göra mig iordning, ska iväg på middag klockan 18.
Men om det är något vi hästfolk är bra på, är väl det ändå att fixa sig snabbt.
Hur många gånger har man inte duschat i stallet och i stort sett bytt om i bilen mitt på motorvägen, för att komma fräsch och nyduschad till diverse aktiviteter?

Jag är glad att jag är hästtjej.

Simma lugnt.
Kajza


Lägg dig i!
Postat av: Charlotta

Tjenare Kajza! Kommer ni också ner till bålsta imorgon? Isåfall ses vi där!! Mvh Charlotta DUS Västerbotten

2008-10-09 @ 10:30:15
Postat av: Ann-Zophie

Hej, när drar året's ULK igång?

Mvh Ann-Zophie

2009-08-21 @ 23:42:17
URL: http://www.ann-zophie.com

Lägg dig i här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0