Vi i Stallet finalen 2008

Efter mycket om och men blev den äntligen av. Och visst gick det rätt okej. (:

Jag anlände till Gävle Ponnyklubb, förra årets vinnare och årets arrangör, för att göra i ordning allt runt 10 på lördagsmorgonen. På fredag lunch hade jag äntligen fått tid att hämta upp paketet med all information, prov och priser, och nu skulle det läggas packas upp och fixas med. Efter en stund dök Malin och Järvsö RKs lag upp, och sen började det droppa in folk. Helt plöstligt var vi jättemånga, men två filurer saknades. Vart var Carro och Gill?
Då ringde mobilen.

- Hej, vi åkte lite fel. Hamnade i Älvkarleby...
- I ÄLVKARLEBY?!?!
- Ja, eller nej, inte i Älvkarleby, men vid avfarten till Älvkarleby. Fast nu har vi vänt. Så vi är påväg.

Haha, jaja, så kan det gå om man snackar och har roligt. Men avfarten till Gävle är rätt stor. Faktiskt. (:

När väl alla var på plats så drog vi igång det hela. En kort presentation av oss GRUSare, sen kördes medföljare och lagledare ut, och provet var igång. Provet bestod av två delar, del 1 var 20 min långt, och del 2 10 min långt.
Mellan provet fick de duktiga deltagarna saft, kakor och mackor, medan Malin och Gill satt och rättade prov så pennorna glödde.

Vi hade turen att gästas av Linnea från CUS (som även är ridlärare på Älvkarleby Ridklubb), och fick en dos information om just CUS och vad de gör. Sedan tog vi över och jag hoppas att några fler har koll på oss i GRUS nu, i alla fall. Det fick bli en snabbprisutdelning, då vi hade bussar att passa, och folk droppade av lite när som för att hinna.

Vinnare i år blev i alla fall Gnarps Ridklubb lag 1, eller om det var två, det var i alla fall Effi-laget.
Hela resultatlistan kommer inom kort.

Och nu, lite bilder.




Håll tillgodo!

Simma lugnt
Kajza

Lägg dig i!

Lägg dig i här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0